عکس: پلیس آلمان پیرمرد 66 ساله را کور کرد!

عکس: پلیس آلمان پیرمرد 66 ساله را کور کرد!

تصویر یک پیرمرد 66 ساله با نام دتریش واگنر که با چشمانی خونین و با کمک دو نفر دیگر در حال ترک صحنه درگیری است، به عکس تکا‌ن‌دهنده بسیاری از رسانه‌های آلمانی تبدیل شده است.

به گزارش شبکه ایران به نقل از پایگاه اینترنتی دی‌لوکال آلمان، یکی از شهروندان معترض آلمانی که هفته گذشته در اثر پمپاژ شدید آب توسط خودروهای آب‌پاش پلیس از ناحیه چشم به شدت مجروح شده بود، برای همیشه بینایی خود را از دست خواهد داد.

هفته گذشته گروهی از طرفداران محیط زیست با نام "اشتوتگارت 21" که به قطع درختان چند صد ساله برای ساخت یک ایستگاه قطار شهری معترض بودند، با پلیس درگیر شدند که به مجروح شدن شدید چندین نفر از جمله یک پیرمرد 66 ساله از ناحیه چشم منجر شد.

براساس این گزارش، تصویر این پیرمرد با نام "دتریش واگنر" که با چشمانی خونین و با کمک دو نفر دیگر در حال ترک صحنه درگیری است به عکس تکا‌ن‌دهنده بسیاری از رسانه‌های آلمانی تبدیل شد.


منتقدان آلمانی معتقدند که پلیس این کشور از خشونت بیش از حدی برای متفرق کردن معترضانی استفاده کرده که تنها درخواستشان عدم قطع درختان کهنسال بوده و حتی پس از متفرق شدن، با چشمانی گریان در حال تماشای درختان بریده شده بودند.
دکتر معالج این پیرمرد 66 ساله اعلام کرده که واکنر برای همیشه کور خواهد شد.
نشریه آلمانی استرن روز چهارشنبه در گزارشی اعلام کرد این مهندس بازنشسته 66 ساله، در حال کمک به جوانان حاضر در صحنه بوده که آب با فشار سنگین از ماشین آب‌پاش پلیس، مستقیماً به صورت وی برخورد می‌کند.
 


خشونت پلیس آلمان علیه پیرمرد 66 ساله، اعتراضات زیادی به همراه داشته است

واگنر در مصاحبه با نشریه استرن اعلام کرده که پیش از حادثه، به سمت نیروهای پلیس رفته تا با تکان دادن دستان خود به آنها اعلام کند که باید این اقدام خود را متوقف کنند اما آنها کانون آب پرفشار را به صورت وی گرفته‌اند که منجر به این اتفاق وحشتناک شده است.
پزشک معالج این پیرمرد 66 ساله اعلام کرده که چشمان او بر اثر این ضربه شدید آسیب جدی دیده و علاوه بر پاره شدن پلک چشم او، کره چشم او کلاً تخریب شده و از این به بعد باید با چشم مصنوعی سر کند.
واگنر اعلام کرده که در حال اقدام قانونی علیه وزیر کشور آلمان است و برای او این سوال مطرح است که پلیس آلمان چگونه می‌تواند این قدر وحشتناک با شهروندان برخورد کرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد